niedziela, 14 listopada 2021

Konkurs

 

Na wakacjach brałam udział w konkursie
o twórczości Jerzego Harysymowicza.

Zrobiłam ilustrację do wiersza Na cmentarz łemkowski
(tekst wiersza poniżej).

Nie chwaląc się zajęłam i miejsce :)



 

Na cmentarz łemkowski (wiersz klasyka) Jerzy Harasymowicz

Oto cmentarz
zielem zarosły

Oto poręba
po krzyżach zwalonych

wiatrołom
świętego drzewa

Oto cmentarze Łemków
w Złockiem
w Szczawniku
w Leluchowie

Oto śpią na podłodze
dawno już spróchniałej

bez krzyża nad głową
Fiłypy
Nykyfory
Harasymy

jesień im tylko
ostu zapala
świecę

liści szumi
wieniec

czort niepotrzebny
w
ilkiem w zarośla
czmycha

2 komentarze:

  1. Gratulacje!!!!!!!! śliczną pracę przygotowałaś

    OdpowiedzUsuń
  2. Chodziłam kiedyś po Beskidzie Niskim, nieraz w lesie, przez przypadek znajdowałam łemkowskie krzyże...Trudny temat, brawo!

    OdpowiedzUsuń